skip to Main Content

Vermeld svp je voor- en achternaam, anonieme berichten worden verwijderd.

Plaats een bericht

Velden gemarkeerd met * zijn verplicht.
390 berichten.
jan Degenaar jan Degenaar schreef op 17 juli 2017 om 19:47:
beste fietsliefhebbers,

woensdag as(19-07) vertrekken we om 11.00 uur vanaf de markt voor een wat langere tocht.

met fietselijke groet

jan (jg.degenaar@kpnmail.nl)
jan hoftijzer jan hoftijzer schreef op 4 juli 2017 om 21:47:
Hallo Beste Mensen,

Verdere informatie over de Poolse Oekraรฏense Wit Russische en Litouwse gasten.
Er zijn ook vrouwen in het gezelschap dus van ons kunnen ook vrouwen aansluiten Het blijken veel minder geoefende fietsers te zij dan we gedacht hadden.
Dus wie aan het vervolg van het programma mee wil doen kan beter de gewone fiets of de Mountainbike nemen.
Morgen vroeg om 9.30 uur verzamelen bij de scouting aan de Bokkelderweg.
We gaan dan Bredevoort en de Slingeplas enz.
Morgen middag om 13.30 uur de polen ophalen bij de scouting en om 14.00 uur ontvangst op het gemeentehuis.
Daarna een rondje Aalten fietsen
Donderdagmorgen om 9.00 uur verzamelen bij de scouting, we gaan dan naar Van Raam in Varsseveld fietsenfabriek voor een rondleiding.
Hierna is het nog niet helemaal duidelijk hoogstwaarschijnlijk naar een boerderij.
jan hoftijzer jan hoftijzer schreef op 4 juli 2017 om 21:45:
Hallo Allemaal,

Volgende week komt er een groep fietsers, die nu al onderweg zijn in Duitsland, naar Aalten.
Het gezelschap bestaat uit Polen Wit Russen en Oekraรฏners.
Ze zijn tussen 14.00 en 15.00 uur in Vreden bij de grote kerk.
Het is de bedoeling dat wij met een aantal fietsers hen daar op pikken en dan gezamenlijk naar Aalten fietsen.
Wij moeten dan om uiterlijk 13.00 uur vanaf de markt vertrekken Woensdag morgen willen we een klein rondje maken, vertrek 9.30 uur van af het scoutinggebouw.
S,middags om 14.00 uur op de markt met ontvangst van de Polen door wethouder Rijks en iemand van de provincie.
Hierna een rondje Aalten fietsen, uiterlijk 17.00 uur terug.
Donderdag is het de bedoeling om een klompenfabriek te bezoeken en een bezoek te brengen aan Multicycle in Ulft, uiteraard op de fiets.
Of dit lukt is op dit moment nog niet duidelijk.
Wie interesse heeft om mee te fietsen, een gedeelte kan ook, is van harte welkom.
Het programma kan nog wel gewijzigd worden maar dan komt er een mail, en een vermelding op het prikbord.
Piet Kraaijeveld Piet Kraaijeveld schreef op 3 juli 2017 om 21:20:
Donderdag 6 juli net voor 19.00 uur krijgen de nieuwe wegkapiteins van de club hun certificaat uitgereikt.
Jan Degenaar, Rudi Lammers, Sjef Essink, Enrico Oonk, Leo Heusinkveld, Nico Hubers, Peter Masselink, Han Tieltjes, Piet Kraaijeveld, Dennis te Veldhuis, Michel Huning en Frank Hettinga zijn geslaagd!
Het bestuur feliciteert deze mannen.
Jan Hoftijzer Jan Hoftijzer schreef op 30 juni 2017 om 17:13:
Hallo Allemaal,

Het gezelschap bestaat uit Polen Wit Russen en Oekraรฏners.
Ze zijn tussen 14.00 en 15.00 uur in Vreden bij de grote kerk.
Hierna een rondje Aalten fietsen, uiterlijk 17.00 uur terug.
Of dit lukt is op dit moment nog niet duidelijk.

Groeten: Jan Hoftijzer
Beeklaan 30
7122 BH Aalten
Tel. 0543-473779
0612454117
Stankus Stankus schreef op 27 juni 2017 om 12:11:
Zo, in de markt 18:30 or 19:00 need to be ?
Rudi Lammers Rudi Lammers schreef op 27 juni 2017 om 11:02:
Helaas zal de midzomeravond-tocht vanavond (dinsdag) niet doorgaan ivm het voorziene slechte weer dat voorspeld wordt/is. Er is geen alternatieve datum voor deze tocht.
Rudi
Erwin Kempink Erwin Kempink schreef op 26 juni 2017 om 09:19:
Denk aan de midzomeravondtocht dinsdag 27 juni. Neem voor de zekerheid een setje verlichting mee.
Han Han schreef op 22 juni 2017 om 18:09:
ATTENTIE
gezien de verwachte weersomstandigheden vanavond (donderdag 22 juni) heb ik besloten de "d'ran met Han" training af te lassen..

dus vanavond helaas ?? GEEN training
Rudi Lammers Rudi Lammers schreef op 22 juni 2017 om 13:16:
De jaarlijkse midzomeravondtocht is dit jaar op dinsdag 27 Juni. (dit ivm beschikbaarheid van ons vaste pauzeadres.)
(Vertrek 18:30 op de markt in Aalten)
Route voor de tocht: (voor oa de wegkapiteins)
Download route
P.eddelaar P.eddelaar schreef op 19 juni 2017 om 19:48:
Da's mooi Jan.
Ik hoppe neet dat t'r van dee klungels metgaot wee't telkens te ha'd fietst.
Weej dus steeds beej de aorne mo't kriegen !
jan degenaar jan degenaar schreef op 17 juni 2017 om 21:11:
woensdag 21-6 gaan we een lange tocht fietsen(150 km) we vertrekken om 10.30 uur vanaf de markt.

met vriendelijke fietsgroet

jan degenaar
Martie Balke Martie Balke schreef op 16 juni 2017 om 20:43:
Zondag 18 juni a.s. in Montferland NK Elite zonder contract met o.a. onze Aaltense renners Mark Schreurs, Nick Kweldam, Bor en Xaf Houwers. Aanvang 9.30 uur. zie ook: http://www.nkmontferland.nl/programma
Lejon Scheffer Lejon Scheffer schreef op 16 juni 2017 om 15:52:
Door Toerclub Zelhem wordt er zaterdag as. s'morgens een Wegtocht en s'middags ook een MTB Tocht georganiseerd. Zie de Clubsite; www.toerclubzelhem.nl
Toon.Bennink Toon.Bennink schreef op 9 juni 2017 om 14:18:
Dag .
Morgen wil ik rondje Nijmegen fietsen, wellicht willen er nog meer liefhebbers mee , afstand ongeveer 140 km rust op 90 km .
Vertrek 11 uur vanaf de pol.
Groet Toon.
Bertil ter Maat Bertil ter Maat schreef op 8 juni 2017 om 08:10:
Afgelopen dinsdag was de finaleavond van de Rabobank actie โ€œHart voor de Achterhoekโ€
Doordat jullie op de Peddelaars gestemd hebben, is er โ‚ฌ 1.506,- binnengehaald voor onze vereniging.
Een supergoed resultaat voor de Peddelaars.
Bedankt voor het stemmen op de Peddelaars en volgend jaar zijn we er weer bij, we gaan dan voor het maximale bedrag van โ‚ฌ 2500,-
?
Rudi Lammers Rudi Lammers schreef op 5 juni 2017 om 19:42:
(Vertrek 18:30 op de markt in Aalten)
Bertil ter Maat Bertil ter Maat schreef op 24 mei 2017 om 20:37:
De sponsoractie van de Rabobank "Hart voor de Achterhoek" loopt nog tot en met vrijdag 26 mei.
Als je nog niet gestemd hebt, kun (moet!!) je dit nog tot en met vrijdag 26 mei doen.

Met de code die je per post hebt gekregen kun je stemmen op:

https://www.mijnbankenik.nl/noa/hartvoordeachterhoek? .
Herlinda Herlinda schreef op 24 mei 2017 om 09:11:
Op de Facebook pagina van Peddelaars Aalten heb ik zojuist een foto album geplaatst, welke gemaakt is door Sjerp Jansen. Ik ga proberen deze uiteraard ook op de website te plaatsen
Herlinda Herlinda schreef op 22 mei 2017 om 18:55:
Je moet geen spijt krijgen van de dingen die je niet hebt gedaan. Maar ook de opmerking van mijn man: โ€œwie weet wat er volgend jaar weer is, er is altijd wel watโ€. Of van een mede Peddelaar onlangs bij de Beeklaan challenge: โ€œwaar zijn al die Peddelaars vandaag die elke dinsdag aan t eind als een gek een eindsprint trekken?โ€
En daarom, na al mijn gepromoot in de media om de Ronde van Aalten mee te doen, heb ik ook maar mijn fiets gepoetst en mijn stoute kleren aangetrokken.
Wat een zenuwen, niet normaal. Hoe ik mezelf ook moed inpraat, dat ik het voor de lol doe, dat ik het als promotie voor het vrouwen wielrennen doe, ik vind het spannend. Want Aalten kent bulten, pittige bulten, die je kuiten opvreten. Maar Aalten kent ook bochten, vreselijke bochten waar de afgelopen jaren genoeg wielrenners onderuit zijn geschoven. Ik zet mijn angsten opzij, schrijf me in en probeer nog ff een klef wit bolletje met appelstroop door mijn strot te krijgen.
En daar gaan we dan, samen met mijn man, waar ik nog veel trotser op ben dan op mezelf, want hij overwint nog veel meer dan ik.
Op de Markt is het druk en onwijs gezellig. Ik zie mensen met koude biertjes in hun hand. Mijn mond is droog en even overweeg ik om over het dranghek heen te klimmen. Maar het startschot gaat. Inklikkenโ€ฆgod, ik kan spontaan niet meer inklikken. Wat vervloek ik dit. Niet nu! Het gaat altijd goed, maar dat k..pedaal blijft maar ronddraaien. Ik wil naar het peloton roepen: wacht op mijjjjjj!! Maar die zijn ook geen gekke Gerritje. Iedereen rijdt voor zichzelf. Dus ik ook! Ik geef gas en probeer op de Dalweg het gat dicht te rijden. Gelukkig heb ik bewust mijn hartslagmeter afgedaan. Anders was ik me dood geschrokken denk ik. Het lukt niet. Het gat is groot. Ik schijt ervan. Ik weet hoe je in de groep profijt kan hebben van elkaar, dat je mee wordt gezogen. Ik wil erbij komen. Maar, wil ik dit half uur kunnen doorstaan, moet ik mijn eigen race nu gaan rijden, anders donder ik om en dat is het niet waard. Dusโ€ฆ ik fiets voor wat ik waard ben. En het is leuk! Het is zo leuk! Ik zie veel bekenden langs de route. De een schreeuwt, de ander moedigt aan. Er worden rondetijden doorgegeven. Wat is het een genot om vol gas de Oosterkerkstraat zonder verkeer af te knallen. Want zo voelt hetโ€ฆ48 op de teller en alleen hopen dat ik de bocht kan houden. En dat kan ik. Wat een overwinning! Op de Markt hoor ik dat Tom Dumoulin de eindsprint wint. Juist op het moment dat ik omhoog sprint. Ik voel me een ware Tom. Het gejuich beurt me op. Wat een fans! Wat een gezelligheid! Bochtje om het Gemeentehuis, langs de kerk, kijk uit de putdeksel bij John Theissen en hup de Dalweg weer in. Gassen. En daar is die weerโ€ฆde Beeklaan. Het eerste bultje kan ik staand maar die tweede, pfff. Ik voel dat ik eerder paars dan rood word, mijn maag steekt, ik bijt op mijn lip. Ben weer boven. Ademhaling laten zakken, diep naar de onderbuik puffen. En hup daar is de leuke bocht bij kapper Kerstje weer en daarna mag ik voor mijn eigen huis langs vol gas naar beneden. Ik ben er dol op. Ben dol op het gebler op straat. De spandoek in de heg ook al staat daar โ€œHup Papa Hupโ€ op. Die stond nog in de garage. En aangezien het idee om mee te doen opkwam als poepen, kon er geen spandoek โ€œHup Mama Hupโ€ meer gemaakt worden. Geeft niks. Ik vind dit ook goed. Want ik doe mee en ook al heb ik het bij de start verknald, ik doe mee en flik het in mijn eentje om het zware parcours te weerstaan!